חדשות רעננה

הפגנה היא לא הצדקה לחילול שבת

ראש המועצה הדתית ברעננה אריה פרידמן פנה בשם רב העיר הרב פרץ ובשמו לראש העיר ולמפקדת נקודת המשטרה ברעננה בקריאה למנוע את חילול השבת שהתרחש בסביבת ביתו של ראש הממשלה ביום שישי האחרון

אריה פרידמן יו"ר המועצה הדתית רעננה נערכים לשמירה על בריאות הציבור
אריה פרידמן יו"ר המועצה הדתית רעננה

ההפגנות בסביבת ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט הגיעו בשישי האחרון לשיא חדש כאשר המפגינים, הטרידו את תושבי האזור  סמוך לכניסת השבת, המפגינים  כרזו ברמקולים באופן מכוון על מנת להפר את השלווה באזור תוך שהם מטרידים מתפללים שהיו בדרכם לבית הכנסת בערב שבת.

במכתבו פנה אריה פרידמן ואמר:

" בשם רב העיר רעננה, הרב יצחק פרץ ובשמי, אני מבקש למחות מחאה נמרצת על חילול השבת בפרהסיה שהתרחש היום, שבת קודש פרשת בלק, כשעה לפני צאת השבת.

הערך הדמוקרטי החשוב והנעלה אינו יכול למחוק ערכים חשובים ונעלים אחרים. ראשית יש להגדיר את מיקום ההפגנות באופן שאינו פוגע במי שאינו קשור לנושא כלל וכלל. שנית יש להגביל מחוללי רעש כגון מגפונים זמבורות ורמקולים. שלישית יש להגן על זכות המנוחה והשקט של תושבי האזור על פי חוק שעות המנוחה ועל פי חוק העזר העירוני בנושא רעש."

 

מזה שבועות לא מעטים מתקיימות הפגנות מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה. הפגנות בעד ונגד הם נשמת אפה של מדינה דמוקרטית ואין ספק בזכותו של כל ציבור למחות ולהביע את דעתו. אולם בית המשפט קבע פעמים רבות כי זכות ההפגנה אינה מוחלטת וכשהיא מתנגשת בזכויות אחרות – חלות מגבלות על ההפגנה ועל מארגניה.

כשההפגנה פוגעת בזכויות השכנים, כשיש מפגינים שמטרידים מתפללים בדרכם לבית כנסת, כשהרעש הבלתי פוסק פוגע בשלוותם של דיירי בית האבות הסמוך – איננו מבינים את הגיבוי שהמפגינים מקבלים מבית המשפט ומהמשטרה.

בשבת האחרונה חצו המפגינים קו אדום נוסף והחלו את הצעקות והשימוש במגבירי קול מחרישי אוזניים כשעה לפני צאת השבת. מדובר בשכונה שחלק גדול מתושביה הינם שומרי שבת – דתיים ומסורתיים כאחד – והמפגינים פגעו פגיעה של ממש ברגשותיהם ובפרטיותם."

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן