חדשות רעננה

כוחה של קהילה

תושבי רעננה מתגייסים למען דיירי הגליל 42 שנותרו ללא בית קארן דזנשל אחת הדיירות שפונו: "נותרתי רק עם הבגדים שעל גופי. כרגע מה שמחזק אותי זה העזרה של הקהילה שמנסה לעזור לכולנו"

קארן ודיאנה נותרו ללא קורת גג

עשרות משפחות פונו השבוע לבתי מלון מחשש לקריסת הבניין ברעננה ברחוב הגליל 42. הפינוי נעשה לאחר שבמהלך עבודות תמ"א 38 ברחוב הגליל בעיר, האדמה שקעה וגרמה לסדקים במבנה ולשקיעה של חלק מהמבנה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום, פינו את הדיירים כשחלקם לא הורשו לשוב לדירותיהם מחשש לקריסתו. לאחר הפינוי, הבניין נהרס בצורה מבוקרת על ידי העירייה וכוחות ההצלה.

קארן: "הדירה שלי ממוקמת בחלק שקרס ראשון. לא הרשו לי לחזור לדירה כדי לקחת בגדים או חפצים סנטימנטליים. למזלי ילדיי לא היו באותו הרגע בבית – הם היו אצל הגרוש שלי. כרגע אני נמצאת במלון דניאל רק עם הבגדים שלגופי. אני כמו רוב הדיירים זקוקים לעזרה כדי להתחיל את חיינו מההתחלה". 

קארן היא רק מאחת הדיירים שפונו מהבניין ונותרו ללא כל. מאות תושבי רעננה ששמעו על מצוקתם של הדיירים נרתמו לסייע להם בכל דרך.

מיקה בנד קבוצת ווטסאפ לתמיכה בתושבים

מיקה בנד, תושבת העיר, פתחה קבוצת ווצאפ בה קראה לכולם לתרום ולסייע ככל יכולתם. "אני מכירה מישהו שהתגורר בבניין. ששמעתי על קריסתו, פתחתי קבוצת ווצאפ שהתמלאה תוך כשעתיים במאות אנשים. נאלצתי לפתוח קבוצה נוספת למען תושבים שהחלו במסע התרמות. זה היה מדהים לראות את ההיענות שלהם – חלקם תרמו בגדים, חלקם צעצועים, נעליים, ציוד לבית ספר ועוד המון דברים. ריכזנו את כל הציוד בויצו רעננה, שם ממתינות כל התרומות לתושבים. בהמשך כשהדיירים יכנסו לבתיהם החדשים נתרים גם מיטות, ארונות וכל מה שנדרש לבית בתחילת דרכו. כרגע אנחנו מנסים לסייע לתושבים בארוחות חמות, מאפים, ציוד לבית הספר – למי שיש ילדים וכמובן בגדים. נשמח אם בתי עסק ברעננה יפתחו את ליבם ומרכולתם". 

אודליה שינדורף יו"ר הנהגת הורים צילום: אלמוג גבאי

אודליה שינדורף, יו"ר הנהגת הורים רעננה: "הנהגת ההורים נרתמה למען התושבים בגיוס כספים. פתחנו קמפיין לגיוס כספים עבור הדיירים כדי שהם יוכלו לרכוש בגדים וחפצים ראשוניים. עד כה הצלחנו לגייס 46,000 שקל. ההיענות של התושבים למצוקת הדיירים מחממת את הלב. יש לנו קהילה חזקה ומגובשת. אני רוצה להודות לכל מי שתרם ויתרום בהמשך. כרגע אנחנו זקוקים לעוד תרומות כספיות כדי לאפשר לכל הדיירים ובעיקר לילדים ללכת לבית הספר בראש מורם, עם ציוד ובגדים חדשים".

הווטרינר ד"ר אלכסנדר קלר

ד"ר אלכסנדר קלר, וטרינר מרעננה מציע סיוע לכל הדיירים שיש ברשותם בעלי חיים: "העוזרת שלי יעל קלר, סיפרה לי על קבוצת הווצאפ של מיקה שנפתחה כדי לסייע לתושבים. החלטתי לתרום את חלקי במתן סיוע לבעלי החיים שהתגוררו באותו הבניין. במצב כזה כולם זקוקים לעזרה. ניתן לפנות אליי למרפאה ברחוב רש"י 27 ברעננה".    

 

שוש רביע יור ויצו

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן