חדשות רעננה

המלך מתיא מגיע לרעננה

ביום שני נפתחת תערוכת "בממלכה של המלך מתיא" – מדברים מקומי עם סיגי סלובסקי

קרדיט: POLIN Museum, photo: Maciek Jaźwiecki.


לראשונה בישראל, תוצג ברעננה החל מה-19.6.2023 ולאורך שלושת חודשי הקיץ, תערוכת המשחקים המרהיבה "בממלכה של המלך מתיא", העוסקת באופן חוויתי, דרך דמיון ומשחק, במנהיגות, דמוקרטיה וקבלת החלטות. ביקור בתערוכה יאפשר לילדים ולכל המשפחה לבלות זמן איכות משפחתי, ולהיחשף לעולם המבוגרים דרך משחקים אינטראקטיביים, צבעוניות מרהיבה ופעילות חווייתית, ולקבל מענה בנושאים אשר רלוונטיים היום יותר מתמיד כגון: מהי דמוקרטיה, דילמות בקבלת החלטות, איך מנהלים תקציב, מהן הזכויות שלנו ועוד.
משפחות וילדים מוזמנים להגיע ולקחת חלק בפעילות קיץ חווייתית ויוצאת דופן, שיש בה שילוב נפלא של הנאה, יחד עם לימוד הערכים החשובים ביותר עבור הדור הבא של אזרחי ישראל.

התערוכה עוסקת במנהיגות, דמוקרטיה וקבלת החלטות דרך משחק, דמיון וחוויה התערוכה תוצג מה-19.6.23 למשך 3 חודשים בגלריה ליד האגם בפארק רעננה


שוק רעננה

התערוכה, המבוססת על ספרו המפורסם של יאנוש קורצ'אק "המלך מתיא הראשון", שהשנה מציינים 100 שנים לצאתו לאור, הינה הזדמנות חשובה לשיח משותף עם הילדים, דרך משחק מהנה, אודות רעיונות חברתיים חשובים, וזאת דרך עיניהם של ילדים, כפי שחווה אותם המלך מתיא הקטן, ומייצרת הזדמנות לחשוב יחד על מקומם של כוח ושל כסף, על חופש ודמוקרטיה, על אתגרים שמציבה המציאות לשליטים ולאזרחים ועל המציאות המורכבת בה אנחנו חיים.

הספר, שכתב יאנוש קורצ'אק בשנת 1923, מספר על הילד מתיא שנאלץ להיות מלך בגיל 10, ומתאר את מנגנוני הכוח בחברה, התלבטויות שלטוניות, קונפליקטים עם אויבים, האצלת סמכויות, סדר חברתי והשילוב של למידה דרך ניסיון וההבנה כי המציאות היא שילוב של יופי וקושי. קורצ'אק, שהיה פדגוג, עיתונאי, פעיל חברתי וסופר, דוגל בספרו בראיית הילדים "בגובה העיניים" ולאפשר להם להשמיע את דעותיהם. , . הוא האמין שחשוב לתת מרחב לדיאלוג בין מבוגרים וילדים, להחלפת דעות ולזמן איכות משותף. התערוכה הייחודית מעניקה לבני המשפחה אפשרות זו של בילוי עם יקיריכם, בזמן מהנה של משחק ודמיון.

התערוכה, שמגיעה לישראל ממוזיאוןPolin , המוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה, הינה הפקה משותפת של עיריית רעננה, מכון אדם מיצ'קביץ פולין, המכון הפולני ת"א ומוזיאון Polin בוורשה.

התערוכה מוצגת בעברית וערבית, כל ביקור בתערוכה אורך שעתיים ומלווה בהדרכה. יתקיימו גם הדרכות בשפות אנגלית וספרדית. התערוכה, המתאימה לכל המשפחה ולילדים בגילאי 4-12, פתוחה לקהל הרחב לאורך כל הקיץ, בין התאריכים 19.6.2023 ועד 19.9.203.

בנוסף, בסמוך לתערוכה, בימים ושעות ספציפיות, יתקיימו שעות סיפור על הספר בתערוכה ללא תשלום אך בהרשמה מראש. פרטים והרשמה דרך מוקד קול טיקט.

עלות כרטיס כניסה: 25 ₪ לתושבי רעננה ו-35 ₪ לתושבי חוץ. הנחות נוספות ניתנות דרך ארגוני עובדים ובתי הספר היסודיים בעיר.

להזמנת כרטיסים https://www.kingdomofkingmatt.com/  או בטלפון 8864*.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן