חדשות רעננה

תרבות שכדאי לצרוך – סימפונט רעננה

בתור תושבי רעננה אתם בוודאי יודעים שבעיר ובסביבתה מתקיימים לאורך השנה לא מעט מופעי תרבות, החל במופעים מוזיקליים, דרך הצגות ועד לתערוכות ופסטיבלים. שנת 2022 אינה יוצאת דופן בהקשר זה, למעט הבדל אחד – השנה ייערכו חגיגות השלושים לתזמורת העירונית, סימפונט רעננה, ולכולנו מצפים כמה מופעים נהדרים של מוזיקה קלאסית.

 

אז מה בתוכנית?

תוכנית המופעים של סימפונט רעננה תמיד עשירה ומגוונת, אך הפעם בזכות חגיגות העשור השלישי לתזמורת, התוכנית אפילו יותר מכובדת ומעניינת. כיאה לתזמורת מובילה בנוף המקומי, הידועה בקולה החדשני והאיכותי, מצפים לנו מופעים מרגשים ומקוריים. כך למשל, בתאריך ה- 25 למאי כדאי להגיע אל המופע "ברוח סצנה מושרת", בהשתתפות המנצח גד קדוש ועל הכינור נתאי, אשר ינגנו את קונצ׳רטו לכינור מס׳ 8 בלה מינור, אופ. 47 ״ברוח סצנה מושרת״ (20׳) ואת סימפוניה מס. 101ברה מז׳ור, ״השעון״ (28׳) של היידן.

מופע ייחודי נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא "ביכורים", שיעלה ב- 16 וב- 18 למאי השנה, עם המנצחת קרן קרגליצקי והזמרת יונית שקד גולן, ועדי נויהאוז על הפסנתר. בין היתר, המופע יכלול אינטרמצו מתוך ״אבירות כפרית״ (5׳) וקונצ׳רטו לפסנתר מס׳ 2 בפה מינור, אופ.21 (32׳) של מסקאני, סימפוניה מס׳ 3 ברה מז׳ור, ד. 200 (24׳) של שוברט, וכן ״דמותה״ – מחזור משירת רחל המשוררת (עיבוד ותזמור: מיכאל וולפה) (25׳) מאת שופן בעיבוד מרדכי זעירא. 

סימפונט רעננה ממשיכה ליצור, ליזום ולהוביל

בכל שנה סימפונט רעננה מעלה מגוון מופעים בישראל, וגם נוטל חלק באירועים רבים בחו"ל עם מיטב האומנים המקומיים והבינלאומיים, עליהם נמנים גם קולות צעירים מבטיחים. לכל אורך השנים התזמורת העירונית מארחת סולנים ומנצחים מובילים, ובתוך כך דוגלת בקידום המוזיקה הישראלית והיהודית. אכן, התזמורת חרטה על דגלה לשמר חומרים תרבותיים מקוריים ואת המסורת, כאשר כבר בשנת 2007 שחזרה לראשונה את סיפורה של אלמה רוזה, מובילת הנשים באושוויץ. לצד שימור המסורת, התזמורת גם עוסק בקידום פרויקטים מוזיקליים לטובת הדור הצעיר, ומפעילה תוכנית מיוחדת לבתי הספר והגנים.   

עם הספק מרשים לכל הדעות של כשלוש מאות וחמישים קונצרטים מדי שנה, פסטיבלים חשובים והופעות במגוון מדינות בחו"ל, התזמורת בהחלט מייצגת בגאווה את העיר העומדת מאחוריה. גם אתם מוזמנים אל המופעים ההולכים וקרבים של סימפונט רעננה, ממש מעבר לפינה.



כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן