חדשות רעננה

עונת הרשימות החלה

כחודש לפני הגשת הרשימות לבחירות המקומיות ברעננה והתמונה מתחילה להתבהר. כ12 רשימות עתידות להתמודד (נכון לעכשיו) על 19 הכיסאות במועצת העיר. הערב ישיבת ההזדהות

מי ישב מסביב לשולחן אחרי הבחירות?


שוק רעננה

הערב תתכנס מועצת העיר רעננה לישיבה האחרונה בקדנציה. בישיבה המכונה ישיבת הזדהות, יצהירו חברי המועצה עם איזה סיעה הם מזדהים. המשמעות של ההזדהות היא גם מימון מהמדינה וגם הרכב ועדת הבחירות וחברי הקלפיות.

לקראת הבחירות המתקרבות סקירת תמונת הרשימות למועצה, הרשימה הסופית תהיה בסוף חודש ספטמבר שהוא המועד האחרון להגשת מועמדות לראשות העיר ולמועצת העיר.

הרשימות הליברליות

מרצ – הסיעה הגדולה והוותיקה במועצת העיר בהובלת רונית וינטראוב, מרצ רעננה הייתה לאורך ארבע הכהונות האחרונות הסיעה המשמעותית במועצת העיר היחידה ששמרה על כוחה והזהות שלה. בקדנציה הנוכחית 4 חברי הרשימה הובילו את האופוזיציה, הסיעה היחידה שלא התפצלה  והיחידים שלא חברו לקואליציה והובילו  את המאבק הליברלי בעיר.

האם המאבק על הובלת המחנה הליברלי יכרסם בכוחה של מרצ רעננה

יש עתיד – את רשימת יש עתיד למועצה מובילים אורי זנקו וזהבה לנדמן, השניים מביאים איתם פעילות חברתית מרשימה, הקמת בית פרידמן להצלחה ומנהיגות לנוער, מיזם הארוחות בתקופת הקורונה, מעורבות קהילתית מתמשכת שלא נולדה רק ערב הבחירות. התמיכה של יש עתיד תסייע מאוד לרשימה ברמה הארגונית והכלכלית.

האם יש עתיד רעננה יצליחו לשמר את הצלחת הרשימה הארצית ברעננה?

חוזה חדש – חוזה חדש' היא תנועה ארצית, הפועלת בתיאום עם מטה המאבק ויתר ארגוני המחאה, במטרה לתרגם את המחאה להשפעה בשלטון המקומי. חוזה חדש רעננה היא רשימה בהנהגת ראשי מחאת רעננה."אנו, פעילות ופעילים מרכזיים, ביחד עם מובילי מחאת רעננה, לקחנו על עצמנו לגבש רשימה איכותית של מועמדות ומועמדים שתתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר תחת השם ׳חוזה חדש׳. בניית כוח ליברלי חזק במועצת העיר, שיקדם ערכים ליברליים בכל תחומי החיים, תוך תמיכה, גיבוי ואיזון לנבחר.ת לראשות העיר." את הרשימה מובילים חגי פרנקל ואורנית שטרן מניין.

האם יתורגם הכוח מהרחובות להצבעה למועצת העיר?

סיעות המועמדים לראשות העיר

עד כה הודיעו ארבעה על מועמדותם לראשות העיר. ראש העיר המכהן חיים ברוידא, חבר המועצה וסגן ראש העיר לשעבר ניר קריסטל, חברת המועצה וסגנית ראש העיר לשעבר ענבר הוכברג, ועו"ד אבי יוסף.

 חיים ברוידא זכה ב 3 מושבים במועצת העיר הנוכחית בבחירות הקרובות בונה רשימה חדשה במטרה ליצור כוח משמעותי בקואליציה שיסייע לו לנהל את העיר ביציבות, שמות חברי הרשימה לא נחשפו עדיין. 

ניר קריסטל מתמודד בפעם השניה לראשות העיר ובראש רשימת רעננים, חברת המועצה אנה פוזמנטיר חברה לקריסטל ותהיה מספר 2 ברשימה.

ענבר הוכברג נבחרה בבחירות האחרונות ברשימת לב של איתן גינזבורג והפעם תוביל רשימה עצמאית הוכברג לא חשפה את שמות חברי הרשימה ותנסה לגבש מאחוריה את המחנה הליברלי.

אבי יוסף מתמודד בפעם הראשונה בראש רשימה הודיע כבר על שתי חברות רשימה. עו"ד אודליה שיינדורף כהן לשעבר יו"ר הנהגת ההורים העירונית  והלית עזר ימאל.

הרשימות הדתיות

בבחירות הקודמות התמודדה הקהילה הדתית בשתי רשימות, הרשימה הדתית המאוחדת שזכתה בשלושה מושבים במועצת העיר עורך הדין אלי אלוש, דרורה כהן ולורן עייאש הם חברי המועצה המכהנים מטעם הסיעה ורשימת באמונה הסיעה דתית החדשה בראשות חיים גולדמן שזכתה במושב אחד. הסיעה ידעה פיצולים וסכסוכים לאורך כל הקדנציה ולא תתמודד בהרכב הזה בבחירות.

למרות ניסיונות רבים ליצור רשימה מאוחדת עד עכשיו אין הצלחה, אחד מבכירי הקהילה שמעורב בניסיונות הקמת הרשימה המאוחדת מסר לרעננה ניוז " הבעיה האמיתית היא שאנשים טובים לא מעוניינים להיכנס לפוליטיקה… אחרת מזמן הייתה נסגרת רשימה."

נכון לעכשיו הכריזו שניים על התמודדות

מאמינים ברעננה בראשות עורך הדין אלי אלוש – חבר המועצה והמשנה לראש העיר עו"ד אלי אלוש הודיע על התמודדות בראש סיעת מאמינים ברעננה. אלי אלוש: "אני תומך בכל ליבי באחדות השורות ובהקמת רשימת דתית אחת שתייצג את כל הציבור הדתי ברעננה." במקביל נערך אלוש לריצה עצמאית במידה והאיחוד לא יצא לפועל במטרה "לשמור על הסטטוס קוו והזהות היהודית ברעננה".

האם יצליח אלי אלוש לגבש כח פוליטי עצמאי?

באמונה הסיעה הדתית החדשה בראשות חיים גולדמן – חבר המועצה חיים גולדמן התמודד בראש רשימה עצמאית כיהן כחבר קואליציה ואחראי על אגף ההנדסה בעירייה, גולדמן לא פוסל איחוד אך נערך גם להתמודדות עצמאית.

האם יצליח גולדמן להגדיל את כוחו?

הרשימה הדתית המאוחדת

כמיטב המסורת של הקהילה הדתית בעיר גם בבחירות הקרובות מתמהמהים עם קבלת החלטות. יש כחודש לסגירת הרשימות, עם החגים באמצע יהיה מאתגר לגבש רשימה, אבל בעזרת השם הכל אפשרי.



רשימות הליכוד

משחק הכסאות בין רחלי בן ארי סקעת לאילן כהן נמשך. בבחירות האחרונות התמודד כהן בראש רשימת הליכוד וסקעת ברשימה עצמאית, הפעם התחלפו התפקידים ורחלי בן ארי סקעת תתמודד בראש רשימת הליכוד ואילן כהן בראש רשימת עוז.

הליכוד בראשות רחלי בן ארי סקעת – רחלי בן ארי סקעת תוביל את רשימת הליכוד ברעננה, בבחירות הקודמות התמודדה בראש רשימה עצמאית לראשות העיר ולמועצה אך לא הצליחה להיבחר. בבחירות הקרובות תנסה סקעת לחזור לשולחן המועצה בראש רשימת הליכוד. יחד איתה יתמודד חבר המועצה רחמים שלום.

האם המותג הליכוד יסייע או יפריע בבחירות המקומיות?

עוז אילן כהן – המשנה לראש העיר ואחראי על חזות העיר אילן כהן חוזר למקורות ויתמודד בראש רשימת עוז למועצת העיר. כהן התמודד בבחירות הקודמות בראש רשימת הליכוד ינסה להגדיל את כוחו במועצה, כהן החל את הקמפיין ומתבסס על הישגיו בחזות העיר.

האם הפיצול בקולות הליכוד יגדיל את היצוג במועצה או יפגע?

מיכל ברם, מיכאל רייזמן, גלי שחר, ארז ברט
איילת ארז סגן למי יתנו את התמיכה?

חברי המועצה הלא משוייכים

חמישה חברי מועצה לא הודיעו על כוונותיהם, מיכל ברם וארז ברט שהתמודדו בסיעה של יקי ודמני, גלי שחר ומיכאל רייזמן שהתמודדו בסיעה של איתן גינזבורג, איילת ארז סגן, שהתמודדה בסיעה של ניר קריסטל ולא תמשיך איתו לקדנציה נוספת.

להודעתם עם מי הם מזדהים יש משמעות ארגונית וכלכלית, חברי המועצה יכולים להזדהות עם כל סיעה גם אם לא נבחרו מטעמה. להזדהות יש השלכה לגבי חוק מימון הבחירות, הרכב ועדת הבחירות, כמות הנציגים בקלפיות.

 


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן