חדשות רעננה

שהחיינו, אושר תקציב עיריית רעננה לשנת 2023 – מעכשיו רק בחירות

בישיבת מועצה מרתונית רווית עימותים שהסתיימה אחרי חצות אושר תקציב עיריית רעננה לשנת 2023, בסך של כ-938 מיליון ₪, ברוידא "התקציב שם את צרכי התושבים במרכז"

אושר תקציב 2023, עבודת המועצה המעשית הסתיימה הפנים לבחירות

חצי שנה אחרי תחילת 2023 אישרה מועצת העיר את תקציב העירייה, עקב המשבר הפוליטי במועצת העיר לא עלה התקציב לדיון המועצה עד עכשיו והעירייה התנהלה על פי תקציב שנה הקודמת. העמותות שלא קיבלו תמיכה עד עכשיו יכולות לנשום לרווחה. בישיבה הציג גזבר העירייה את הדוחות הכספיים לשנת 2022 מהם עולה כי העירייה סיימה את השנה באיזון.

מעיריית רעננה נמסר: "מועצת העיר אישרה את תקציב עיריית רעננה לשנת 2023. התקציב, שהוגש ע"י ראש העיר לחברי המועצה, כולל הגדלת תקציב תנועות הנוער, החינוך והקהילה. התקציב אושר ברוב קולות על ידי חברי מועצת העיר. התקציב המאושר מקיים השקעה עירונית בחינוך, בהיקף מתוכנן של כ-358 מיליון ש"ח וכולל הקמת מוסדות חינוך והשקעה מרובה בתוכניות חינוך ובטיפוח הפן הרגשי; עוד כולל התקציב הגדלת תקציב תנועות הנוער בתוספת של 136,000 ש"ח לטובת הצטיידות תנועות הנוער במסגרת הבינוי והשדרוג של התנועות. השקעה נוספת בתחום רווחת הפרט והשירותים החברתיים בהיקף של כ-90 מיליון שקלים, חזות העיר והטיפוח הסביבתי בהיקף כולל של כ- 78 מיליון ש"ח והשקעה בביטחון ובבטיחות התושבים בהיקף מוערך של כ- 26 מיליון ש"ח.

כן אושרו הצעות התב"ר (תקציב בלתי רגיל) בתחומים שונים, בהיקף 20 מיליון ש"ח, המהווים השלמה לאישור מרבית הצעות התב"ר שאושרו במועצת העיר בדצמבר האחרון. בין הצעות התב"ר שאושרו: פחים ירוקים, גינון שיפוצי קיץ, שדרוג ומחשוב מערכות השקיה, טיפול בחדקונית הדקל, פחים כתומים, טיפול בעצים, הפחתת ריסוס, מגרש בייסבול, בי"ס מיתרים נווה זמר, בטיחות וביטחון במתקני העירייה, הסדרת תנועות הנוער, בית ספר עמיחי, גני ילדים נווה זמר, אולם ספורט נווה זמר, שיפוצי קיץ ובטיחות במוסדות חינוך ועוד. התקציב הכולל השוטף לשנת 2023 נאמד בסך של כ-938 מיליון ₪.

התקציב נבנה בעקבות הערכה חוזרת שביצעה הנהלת העירייה לאומדן ההוצאות בין היתר בהתאם להסכמי השכר החדשים שנקבעו במגזר הציבורי והסכם הסייעות החדש שהתגבש לשכר הסייעות. כן בוצעו התאמות תקציביות בתחומי התרבות, אירועי הספורט, האבטחה הסביבתית ועוד. התקציב הועבר לעיון חברי מועצת העיר מבעוד מועד, באופן שאפשר הבעת התייחסותם מראש להבהרת אופן בנייתו במענה ישיר לשאלותיהם על ידי הגזבר העירוני. במהלך הישיבה התייחס הגזבר לסוגיות השונות שהועלו במהלך הישיבה על ידי חברי המועצה והסביר את אופן קביעת התקציב בסעיפים השונים. עיריית רעננה מברכת על אישור התקציב, המבטיח המשך ניהול אחראי ותקין של העיר בכל מישורי העשייה כעיר מובילה בישראל באיכות החיים ובשירות לתושב."

המאבק על פארק בורלא נמשך

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא פרסם: "שמח לבשר לתושבות ותושבי העיר כי התקציב שהבאתי לאישור מועצת העיר הערב עבר כמעט בפה אחד. התקציב ששם את צרכי התושבים במרכז, ימשיך וישרת את צרכי העיר בדגש על תחומי הבטחון, החינוך, התרבות הקהילה והרווחה. אני שמח שהגדלנו את תקציב תנועות הנוער וכלל הגופים בעיר ייזכו למלוא תקציבי התמיכות. רעננה תמשיך ותתנהל בהתאם לתקציב אחראי ומאוזן, כרשות איתנה עתירת הישגים ופרסים."

יו"ר האופוזיציה רוני וינטראוב מסרה: "עכשיו אני נושמת לרווחה, אנחנו אופוזיציית הרוב ברעננה, גרמנו לכך שתקציב העירייה לשנת 2023 יאושר, לאחר שבעה חודשים בהם ראש העיר פשוט לא העלה אותו להצבעה ובמשך כמה חודשים גם לא כינס כנדרש את מועצת העיר. אחרי מאמצים רבים, הצלחנו לגרום לברוידא להביא תקציב וגם רשמנו השגים לטובת הציבור. למשל תוספת תקציב של 50% לפעילות הפנאי בסופי שבוע לגמלאים, הסטת תקציבים לטובת סיוע לתלמידים מתקשים בחטיבות ובתיכונים, הוספנו תקציב לטיפול קליני בשירות הפסיכולוגי החינוכי, תקציבים לתנועות הנוער ועוד.. כיו״ר אופוזיציה וכראש הסיעה הגדולה, הבנתי שהאחריות להביא לאישור התקציב מונחת בראש ובראשונה על כתפיי, ומי שמכירים את דרכי הציבורית הארוכה ואת אהבתי לרעננה ותושביה, יודעים שאני לא בורחת מאחריות, אבל לבד אי אפשר, עבודת צוות תמיד מנצחת. היה מאבק ממושך, אבל עשינו את זה לכבודה של רעננה ותושביה."

חבר המועצה והמועמד לראשות העיר ניר קריסטל: "מחדל, אין מילה אחרת כאשר ראש עיריה מביא להצבעה בפעם הראשונה תקציב שנתי רק בחודש יולי. האופוזיציה המהווה שני שלישים מהמועצה הוכיחה מי באמת המבוגר האחראי ברעננה כאשר אישרה את התקציב לשנת 2023. חברי סיעת רעננים – ניר קריסטל ואיילת סגן, הצליחו לאלץ את ראש העיריה לבצע שינוי בתקציב, במסגרתו יתווספו 136 אלפי שקלים לטובת תנועות הנוער ברעננה. זאת למרות שניסו להשיג 800 אלף שקלים עבור תנועות הנוער אך ראש העיריה והגזבר מנעו להסיט לשם כך תקציב מסעיפים אחרים וביניהם עלויות פרסום. ניר קריסטל הכריז כי את התוספת המלאה של 800 אלף שקלים שדרשו עבור תנועות הנוער, יציג בתקציב הקרוב כשייבחר לראשות העיר ובכך תעלה התמיכה העירונית ל – 300 שקלים לחניך במקום 147 שקלים כיום

רונית ויטראוב: אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית
ניר קריסטל

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן