חדשות רעננה

אין סגנים ברעננה

התוצאה היתה ידועה מראש אבל ההצגה חייבת להמשך, ברוב של 10 נגד 9 בוטל מינויה של ענבר הוכברג לסגנית ראש העיר. ישיבת המועצה שנערכה הערב (21.1) קבעה דבר אחד בלבד, מערכת הבחירות החלה והן יהיו אישיות יותר מתמיד

 

מול המצלמות ששידרו את הישיבה לתושבי רעננה ומול קהל צופים  באולם התחילה מערכת הבחירות של שנת 2023     

ישיבת המועצה בה הודחה ענבר הוכברג מתפקידה כסגנית ראש העיר רעננה, הייתה סיומו של הליך פוליטי ידוע מראש. יחסי הכוחות במועצת העיר התהפכו רשמית. שני הצדדים הגיעו מוכנים לישיבה, מצדו האחד של המתרס אופוזיציה מגובשת של 10 חברים שהקפידו לא להתעמת עם הטענות שהופנו כלפיהם.

מהצד השני הציגו חברי הקואליציה חזית אחידה של תמיכה בחברתם ענבר הוכברג. חברת המועצה מיכל ברם נשאה דברים אותם הכינה מראש והתמקדו ביו"ר האופוזיציה רונית ויטראוב "אם זו לא רונית וינטראוב אז היא לא יכולה להיות סגנית? את מונעת קידום של נשים צעירות מצליחות בניגוד לאג'נדה של קידום נשים"

חברתה לסיעה של ענבר הוכברג גלי שחר "מופע שכל כולו תעודת עניות לעיר במופע יככבו אנשים ששכחו את ההבדל בין מנהיגות לביריונות"

ענבר הוכברג "לצערי אתם חברי האופוזיציה עסוקים בלחבל בעיר כדי שבעוד שנתיים תוכלו להגיד לציבור איך אתם הולכים לתקן את מה שהרסתם"

שיאה של הישיבה היה ההצבעה בה פנה ראש העיר לכל חבר אופוזיציה בשמו והקריא את הצעת ההחלטה כדי שיגידו בקולם שהם תומכים בהדחה.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא:
"זהו יום עצוב בתולדות הפוליטיקה המקומית ברעננה. עצם ההתכנסות על מנת לפגוע בפרנסתה של חברת מועצת העיר, עמיתה שלכם, על לא עוול היא תעודת עניות לכל מי ששותף למהלך הזה. מתוך כלל הנושאים שעומדים על סדר יומנו בחרתם לעסוק דווקא באישי. לצערי, זו חולייה נוספת במסכת ארוכה של התנהלות ריקנית וחלולה שאין בה דבר וחצי דבר עם טובת תושבי רעננה.
מה שאתם מבקשים לעשות פה היום זהו צעד חריג, לא קולגיאלי, חוסר כבוד כלפי חברת מועצה שנותנת מזמנה ומעצמה למען העיר והקהילה. חברי האופוזיציה מנסים פעם אחר פעם לפגוע בעשייה הענפה שיש בעיר רעננה ונוחלים פעם אחר פעם כישלון גם בבתי המשפט, במקום להסיק מסקנות אתם בוחרים להמשיך ולהתעסק עם התפל. אנחנו נחושים להמשיך בתנופת הפיתוח והשדרוג של העיר! אך ורק בזה אנו עסוקים. עוד גינה, טיפוח העיר, עוד פארק, עוד גן ילדים ועוד בית ספר. טיפול בגמלאים, בצעירים ובתחום הסביבתי. אתם תצטרכו לתת את הדין על ההחלטה לגדוע את מטה לחמה של ענבר. זהו מהלך שכל תכליתו מופנה כנגד הציבור הרענני".

יו"ר האופוזיציה רונית וינטראוב

"במקום בכיינות והטלת בוץ מבישה אני מציעה לחיים ברוידא לעשות חשבון נפש ולהבין מה בהתנהלותו ובאישיותו הביא אותו לאיבוד הרוב במועצת העיר, מה הקשר בין הנטישה של רבות ורבים בדרג המקצועי להתפרקות הקואליציה שלו ואיך קרה שהוא מתבוסס   עכורה של משברים פוליטיים במקום ללמוד להבין מהם היסודות של ניהול עיר . עליו לשאול את עצמו מה הביא לכך שתפקידים קואליציוניים נתפסים כשלל לחלוקה ורדיפת כבוד במקום אמצעי לקידום מטרות חשובות? חבל לי שאת רגשות הכאב שביטא היום לא זכיתי לראות כשניסיתי למנוע ממנו לעלות את מיסי הארנונה בעיר עצוב שמצפונו לא התעורר בטרם הוביל הדחות של חברת סיעתו ועוד חברת מועצה מראשות מועצת הנשים העירונית, זאת בגיבוי נשות קואליציה שמקוננות היום על ההשלכות של התרופפות משילותו. היום יותר מתמיד אני גאה בעמדת מרצ רעננה שהחליטה מיד לאחר הבחירות לשמש אופוזיציה נחושה ואני גאה ביכולת עשרת חברות וחברי הרוב החדש לפעול בשיתוף פעולה למען העיר באחריות. מקווה שברוידא אכן יתבונן פנימה ויבין את טיבו של חטא היוהרה"

ענבר הוכברג, חברת מועצת העיר, סגנית ראש העיר לשעבר
"ביטול המינוי שלי כסגנית ראש העיר בחצי שכר נוגד באופן מובהר את האינטרס הראשון במעלה של תושבי העיר. זוהי החלטה שאין בה דבר או חצי דבר מהותי, ערכי, או הגיוני.
לצערי, אתם, חברי האופוזיציה עסוקים בחודשים האחרונים אך ורק בניסיונות לא מוצלחים לייצר כותרות, לגרור אותנו לעיסוק בתפל ולא בעיקר ועל הדרך להרוס את העיר כדי שתוכלו בעוד שנתיים לנפנף בקמפיין ולהסביר לציבור איך אתם הולכים לתקן את מה שהרסתם במו ידיכם.
במשך השנתיים האחרונות ובדגש על השנה האחרונה הובלתי את אגף תרבות נוער ופנאי והגיל הרך והצבנו סטנדרט חדש. הקמתי את מדור לידה עד שלוש, מיסדנו את התרבות לילדים ולקטנטנים – דבר שלא נעשה שנים קודם. אנחנו עובדים על תוכנית אסטרטגית לגיל הרך, ומקימים את המרכז לגיל הרך שהוא בשורה ענקית לציבור ההורים. יש לנו תוכניות גדולות עבור הנוער, תנועות הנוער והגיל השלישי – אבל בכל זה אתם מבקשים היום לפגוע.
לאורך כל שלוש השנים האחרונות דאגנו גלי ואני לשמור על הכספים הקואליציונים ולהמשיך לייעד אותו לפעילות עבור התושבים.
ברמה האישית, תהא ההחלטה אשר תהיה כאן הערב – אני אמשיך לפעול בנאמנות ומתוך שליחות למען התושבות והתושבים – עם שכר בלי שכר – עם טייטל או בלעדיו. זו המחויבות שלי ואף הצבעה פרסונלית של 10 אנשים לא תשנה זאת".

גלי שחר אפרת, משנה לראש העיר חברת מועצת העיר:
"רעננה מציינת היום את אחד הימים העלובים בתולדותיה. חברי מועצה שמנהלים קמפיין פוליטי על גב התושבים… זו עליבות גדולה. תושבי רעננה היקרים, האמת, שזה לא מגיע לכם. יש לנו עיר חזקה ואיכותית, עיר יציבה ומשגשגת. מגיע לכם שיישבו סביב השולחן הזה אנשים ראויים לאמון שלכם, אנשים שישתמשו במנדט שנתתם להם כדי לקדם את העיר ולא להשחית אותה. אנשים שלא ירמסו את הדמוקרטיה במצג שווא של כוח הרוב.
הבסיס לשלטון הדמוקרטי הוא שילוב של זכויות וחובות, הוא שילוב של חירות עם לקיחת אחריות.
ענבר היקרה, לפני 3 שנים שילבנו כוחות וגיליתי אישה צעירה ויוצאת דופן, מוכשרת, חכמה ועם לב רחב ויכולת נתינה בלתי פוסקת. זכינו בך כחברת מועצת העיר ואני מאחלת לתושבים שכן ירבו אנשים כמוך שימלאו את חדר המליאה הזו בעתיד.. אל תתני לאפיזודה הזו לפגוע ברוחך ובעשייתך למען הציבור, מאחלת לנו שנמשיך לקדם ולעשות למען תושבי העיר".

חברת מועצת העיר מיכל ברם:
"אם הדרישה לבטל את המינויים הייתה מטיעונים עניינים של אי התאמה עוד היה אפשר לנהל דיאלוג אבל זה הרי לא המצב. רונית היית סגנית בשכר מלא במשך שנים רבות על אותו משרד שענבר אמונה והיום את מבקשת כראשת האופוזיציה לבטל את המינוי למה כי רק לרונית מותר להיות סגנית בשכר וכשמדובר באישה אחרת פתאום אין לזה הצדקה? כמה נשים סגניות צעירות, אימהות לילדים קטנים את מכירה בארץ? כמה צרה ההסתכלות שלך כאשה כמי שטוענת שהיא מנהיגה. לצערי אבדת את הדרך, התאהבת בכוח ותזכרי כמי שעשתה הכול כדי למנוע מנשים בעיר להתקדם ולהיות במוקדי ההשפעה בקואליציה.
קצת חומר למחשבה ועדיין לא מאוחר לחשב מסלול מחדש. תפקיד האופוזיציה חשוב, לבקר, לפקח, להציע הצעות ייעול אבל בטח לא לדרוך על א.נשים בדרך לביסוס מעמד שלא קיים כי זאת ממש לא מנהיגות".

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן