חדשות רעננה

לא מסכימים על כלום

שוב ישיבת מועצה ברעננה שכולה עימות אחד מתמשך, אין הסכמה על כלום חוסר האמון מוחלט בין חברי המועצה, עשרות התושבים שהגיעו לישיבה חזו בקיפאון הפוליטי ברעננה. הכל פוליטיקה

ישיבת תקציב אחרונה לפני הבחירות מזג האוי קר האוירה לוהטת

אחרי יותר מחודשיים בהם לא התכנסה מועצת העיר, שבו חברי המועצה לזירת העימות החביבה עליהם מליאת מועצת העיר. מי שקיווה שיהיה שינוי ברוח הדברים אחרי הבחירות האחרונות התבדה. ההתכתשות החלה מהרגע הראשון של ההתכנסות והמשיכה עד לתום הישיבה.

מאזן הכוחות במועצת העיר עדיין לטובת חברי האופוזיציה שמונים 10 חברי מועצה לעומת 8 חברי קואליציה כאשר לשון המאזניים הוא חבר המועצה עו"ד אלי אלוש שהצהיר על הצבעה עניינית בכל נושא ועניין ללא מחויבות לאחד הצדדים, העדרותו של ניר קריסטל יצרה אתמול שוויון שבא לידי ביטוי בעימות על כל הנושאים שעמדו על סדר היום, מכיוון ששויון משמעותו דחיית ההצעות כמעט כל ההצעות שנידונו נדחו. 

הישיבה החלה בסקירת ראש העיר בה דיווח על קבלת פרס החינוך המחוזי ועל הפרוייקטים והעשייה העירונית, ההצבעה כמעט היחידה אליה לא נרשמה התנגדות אישור הפרוטוקולים, מכאן החלה ההתכתשות המסורתית על כל נושא ונושא. ניתן לצפות בישיבה המלאה בדף הפייסבוק של עיריית רעננה.

הישיבה היתה מלאת עימותים קולניים וחוסר הסכמה, קשה היה להבין אם ההתנגדות או התמיכה בהצעות השונות הן ענייניות או לעומתיות.  אחד העימותים הקשים היה בנוגע להנצחת קרן זוננפלד, הצעה שהועלתה על ידי חברת המועצה איילת סגן. מדובר עימות בין בני זוג לשעבר על הנצחת ביתם ברעננה. נושא שעומד בפני הכרעת בית המשפט אך למרות זאת הועלה לדיון. אך לא הגיע להצבעה, גם נושא אישי ורגיש נידון בסערה שכל כולה עימות בין חברי המועצה. על כך כתבה חברת המועצה מירב מאיר בפוסט שהעלתה "חשבתי שחוויתי הכל במועצת העיר, אבל היום זה שיא. ראש העיר החליט, בניגוד לחוק ובניגוד לדעתה של היועצת המשפטית, לא להביא להצבעה הצעה לסדר של איילת סגן וניר קריסטל וכמעט מנע הצעה לסדר של רונית וינטראוב"
הזייה

תאגיד מי רעננה שאחראי על אספקת מים וביוב לעיר יכול לחכות להנהלה חדשה אחרי שלא אושרה הארכת כהונתם של הדירקטורים המכהנים, וזאת כאשר אין מנכ"ל קבוע לתאגיד.

הנושא היחיד שזכה לאישור פה אחד  היה הקמת גל עד להנצחת חללי רעננה ברחבת יד לבנים. 

פארק בורלא המתוכנן - התושבים לוחצים המועצה לא הכריעה

הסעיף שהביא לאולם עשרות תושבים היה התכנית להפיכת השטח הפתוח ברחוב בורלא לפארק, השטח שעומד נטוש ולא מפותח היה אמור להיות בעבר שכונת מגורים אך תכנית זו בוטלה ומאז עמד נטוש ללא יעוד. בחודשים האחרונים מנהלים התושבים באזור בתמיכת ראש העיר מאבק על מנת לאשר הקמת פארק במתחם, ההצבעה אמש נגעה לאישור תקציב פיתוח, אך היתה בעיקר התכתשות פוליטית.

כמו כל הדיונים, גם דיון זה בו נכחו עשרות תושבים היה דיון אמוציונאלי וסוער, אך לא ענייני בסיכומו של הדיון מועצת העיר דחתה את אישור תב"ר הפארק העירוני המתוכנן בשכונת בורלא בעיר. בכך נדחה בשלב זה תכנון הקמתו של הפארק בעיר, שנועד ליצור ריאה ירוקה לרווחת התושבים בשכונה ובשכונות הסמוכות, ובנייה ציבורית בשטח ייעודי.

ההצעה נדחתה 9:9, בהתנגדותם של חגי בורנשטיין, דבי סלוצקי, מירב מאיר, רונית וינטראוב, מיכאל רייזמן, איילת סגן, ארז ברט, אנה פוזמנטיר ורחמים שלום למול תמיכתם של אלי אלוש, מיכל ברם, דרורה כהן, אילן כהן, חיים גולדמן, לורן עייאש, גלי שחר, ענבר הוכברג וראש העיר חיים ברוידא עשרות תושבי השכונה, שהגיעו לישיבת המועצה להבעת תמיכתם במהלך, ומחו בתוקף על ההחלטה.

ראש העיר חים ברוידא הביע בדיון את מחויבותו  להמשיך להעלות את הנושא ולפעול לקידומו עד לאישורו.

 

עוד שנה לבחירות, עוד כ 10 ישיבות מועצה סוערות. בחודשים הקרובים יתגבשו הרשימות והמועמדים לראשות העיר יציגו את מועמודותם. להתנהלות בקדנציה האחרונה יהיה משקל משמעותי בהחלטתם של תושבי רעננה במי לתמוך. רעננה היא עיר טובה לתושביה. חשוב שנבחרי הציבור יזכרו את זה בכל החלטה ודיון בו הם משתתפים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן