חדשות רעננה

סיפורי התנ"ך בגובה הלב

ממדרשית נועם דרך מוסקבה לסיפורי התנ"ך בגובה הלב, ניסן מרון נגע בכל העולמות ומביא אותם לרעננה יום ראשון   9.1.22  19:30 בבית מתן רחוב הפלמ"ח 4 רעננה הכניסה חופשית 

תנ"ך בגובה הלב ניסן מרון בבית מתן בשרון

המסלול של ניסן מרון מהרצליה התחיל כמסלול שגרתי והפך לתחנת הרפתקאות מתמשכת. ניסן בן 58 נשוי 2ואב ל2 בנות תושב הרצליה, גדלתי בתל אביב עד גיל 25 מסלול מסודר, בוגר ישיבה תיכונית נועם בפרדס חנה, בוגר צופים דתיים הקמתי שבט צופים פעיל בצופים גם אחרי שרות צבאי כלוחם בלבנון, המשיך בעבודה בצופים כבוגר. 

אחרי הצבא למדתי פסיכולוגיה תואר ראשון בר אילן ועבדתי כמנהל מכון המחקר של מינה צמח תואר שני בתקשורת בר אילן, הגננת שלי שהיתה אחותה של מינה צמח, המליצה עלי, היא אמרה שהיא זיהתה בי כבר בילדות התכונות הנדרשות.

איך התחילה ההרפתקה הרוסית?

באמצע החיים פנה אלי חבר והציעה לי להצטרף לחוויה ייחודית ולפתוח משרד פרסום ברוסיה. נסעתי למוסקבה רק להציץ ונשארתי 12 שנים. פתחנו משרד פרסום בתקופת המהפכה הגדולה שעברה רוסיה אחרי התפרקות השלטון הקומוניסטי. רוסיה היתה מדינה בשינוי מדינה מרתקת, הכל היה אפשרי אחרי פסק זמן בארץ חזרתי לסיבוב השני והקמנו חברה לייעוץ והדרכה.

ואיך עושים את המהפך לחינוך?

אחרי 12 שנים קיבלנו החלטה לחזור לארץ, חיפשתי את התחנה הבאה שלי, אישתי הציעה לי שאנסה לעבוד בהוראה. שאלתי את עצמי מה פתאום בגיל מבוגר לעבור להוראה היה גם את החשש מהשינוי הכלכלי, היו הרבה התלבטויות אבל ניסיתי והתאהבתי בהוראה. והתחלתי מסע מופלא בתוך עולם החינוך.

למדתי לתואר בחינוך רב תחומי ומדעי הרוח, לא רציתי לעסוק בחינוך סטנדרטי, שילבתי גם לימודי גישור ו NLP כל הגישות מתחברות למטרה של להביא לתלמידים לא רק ידע, את הידע הם יכולים לרכוש בעצמם אבל בתהליך החשיבה וההתפתחות צריך מורה התחלתי ללמד בבית הספר מיתרים ברעננה כמחנך ומורה לתנך היסטוריה ואזרחות.

מה המשמעות של להיות מורה בעידן של ידע נגיש ואין סופי?

להיות מורה היום זה אתגר משמעותי להפוך את התלמידים ללומדים סקרנים. המטרה שלי כמורה היא לתת את הכנפיים ואת הרוח יתנו התלמידים, אני לא מפסיק ללמוד בעצמי כי הידע הוא אין סופי אני לומד לומד לתואר שני רביעי הפעם  בניהול מערכות חינוך.

ספר על סדרת השעורים שאתה מעביר ברעננה תנ"ך בגובה הלב

הגעתי לזה במקרה, אריה פרידמן יו"ר המועצה הדתית היה בן מחזור שלי במדרשיית נעם, הוא פנ אלי עם חלום, החלום שלו הוא להגיע לכל הקהל ברעננה חילונים דתיים פלורליסטים, לתפיסתו בתרבות היהודית צריכה להיות נחלתם של כולם  ושהוא רוצה להגיע לקהלים נוספים בעיר ולא רק לקהילה הדתית, הבקשה היתה הוא ביקש להנגיש את התנ"ך דווקא למי שאינו דתי.

ואיך עושים את זה?

בשעורים אני לוקח את התנ"ך ומחפש שני רבדים הרובד האלוהי והרובד הסיפורי, הם מתקיימים בתנ"ך בעוצמה גבוהה. אני לא פוסק ולא מפרש אלא קורא קריאה יחפה של התנ"ך ומשם יוצא לדרך של להבין את סיפורי התנ"ך, גם על ידי חיבור של תרבות פופולארית. המספר התנכי לא מכסה דברים במוסר שאנחנו מכירים מהדור שלנו אלא מביא את הסיפורים כמו שהם ומשם כל אחד יכול לתת את הפרשנות שלו לסיפור.

איך היו התגובות?

באתי למשימה עם הרבה סקרנות על איך יקבל הקהל את הגישה, עשינו הרצאה ראשונה באוגוסט וזה תפס הקהל הגיב בחיוב ובאהדה רבה.

מי בקהל?

היופי בשעורים זה הגיוון בקהל, חילונים ודתיים צעירים ומבוגרים,  יש תלמיד שהביא את אמא שלו וגם את סבתא שלו. השעורים פתוחים לכולם בלי עלות ומשודרים גם און ליין, אני מתרגש כל פעם מהמפגש המפגש הקרוב יערך ביום ראשון 9.1.2022 בבית מתן ברעננה בשעה 19:30, ההרצאה הקרובה תהיה על ספר מלכים, ועל פיצול הממלכה יהיה מרתק מוזמנים

 

ניסן מרון תנ"ך בגובה הלב

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. דוד הגב

    מרצה בחסד. ידע רחב ומעמיק.
    מנגיש את התנך בצורה מרשימה במיוחד ומרתקת.
    מורה מיוחד במינו.
    חוויה לימודית יחודית.
    מומלץ

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן