חדשות רעננה

שגרה של מהומה

כשהתוצאה בישיבות המועצה ידועה מראש ואין דיון עניני נשארת רק ההצגה ובישיבת מועצת עיריית רעננה הייתה הצגה, אין תקציב אין אגרת שמירה אין סיירת בטחון אין תכלית

קארי פכטר חיים מזרחי ויוסי גולן פעילים חבריים צופים בהצגת המועצה

"35 שנים אני מגיע לישיבות מועצה דבר כזה לא ראיתי"  כך אמר תושב רעננה שנכח בישיבת המועצה שנערכה השבוע"

כשהמטרה היא לא להסכים, נשארה רק המטרה לעשות הצגה. הרושם שנותר מישיבת המועצה הוא שהמאחד הוא לא תכלית. על התכלית אפשר להגיע להסכמות. המטרה היא הנצחת הפער, במצב הנוכחי לא רחוק היום בו תידרש התערבותו של משרד הפנים ושם יש שופט שמכריע בלי קהל.
האווירה לפני תחילת הישיבה הייתה כמו לפני משחק גמר מותח. היה קהל, היה שופט, היו שתי קבוצות ובעיקר הייתה תוצאה ידועה מראש, כולם ניצחו והפסידו בו זמנית.
הקורונה מנעה מחברי  המועצה אנה פוזמנטיר וארז ברט להשתתף בישיבה מה ששמר על היחס בין קולות האופוזיציה לקואליציה.
כצפוי הישיבה התחילה באווירה מתוחה כאשר כל נושא שעולה לדיון מעורר מחלוקת.
ההתחלה הייתה עם הצעות לסדר, הצעה לסדר על סמכויות חברי מועצה, ביטול תקני כח אדם, שימוש בכלים חד פעמיים במרחב הציבורי הכל מעורר מחלוקת.
מה שמטריד ומשעשע בו זמנית שאין מחלוקת על המהות אלא על הסמכות. חברת המועצה מירב מאיר העלתה הצעה למניעת שימוש בכלים חד פעמיים במרחב הציבורי. ההסכמה על דאגה לשמירה על הסביבה היתה משותפת לכולם אבל אופן מימוש הרעיון היה במחלוקת. הצעת הפשרה של ראש העיר חיים ברוידא להביא תוך 3 חודשים החלטה מוסכמת שניתנת לאכיפה נדחתה על ידי חברי האופוזיציה, נראה כאילו הניצחון המידי היה מה שחשוב לא איכות הסביבה. חברת המועצה מירב מאיר מסרה "ההצעה לסדר ממצבת את רעננה כמובילת שינוי חשוב למען הסביבה. העברת ההצעה לועדה היתה מביאה לדחיה עד כדי שיכחה מההצעה, כדרכן של ועדות פעמים רבות. כעת משעברה ההצעה על העיריה להתחיל ביישומה. אני מצפה כי דוברות העיריה תעדכן את התושבים בשינוי למען כולנו ובעיקר למען הילדים שלנו."
הנושא שמעסיק את חברי המועצה ותושבי העיר בחודש האחרון הוא גורל סיירת הביטחון ומקורות המימון שלה. גם במקרה זה כמו בדיון על הכלים החד פעמיים יש הסכמה של כל חברי המועצה על הצורך בהמשך פעיתלותה של סיירת הביטחון הארכת חוק העזר לשרותי השמירה הועלתה שוב על ידי ראש העיר ועוררה מהומה כאשר תושבת העיר התפרצה לדיון במחאה על הכוונה לסגור את פעילות הסיירת, לדבריה חייה ניצלו תודות לפעילות הסיירת. חבר המועצה ניר קריסטל טען בדיון כי הכוונה היא לצמצם את הגביה מתושבי העיר "הבטחתי לתושבים להוריד את הארנונה" בפועל לא הציעו חברי האופוזיציה הצעה להפחתת הארנונה אלא להפחתת תשלום אחר וזאת בלי תכנית גיבוי של מקורות תקציביים.
לאחר שלא אושרה הארכת החוק סיכם ראש העיר חיים ברוידא "העמסת תקציב סיירת הביטחון על התקציב השוטף אינה אפשרית רוב התקציב קשיח ואינו ניתן לגמישות, לאחר מאמצים צומצמה ההוצאה לכ9 מיליון ש"ח, העלות למשפחה היא כ 17 ש"ח לחודש, האלטרנטיבה היא צמצום שרותים והעמסת עלויות על תושבי רעננה"
 
 

המאבק על חורב

הנושא החם בחודשים האחרונים הוא אישור הקצאת קרקע לבית ספר חורב, בית הספר חורב בית ספר לחינוך תורני ממוקם ברחוב תל חי ובמהלך השנים גדל עד לתפוסה מקסימאלית. הנהגת בית הספר פועלת תקופה ארוכה על מנת לקבל הקצאת קרקע להקמת בית ספר חדש שיכיל את 900 התלמידות והתלמידים של בית הספר. 

גם בנושא חורב כמו בנושא סיירת הביטחון והשימוש בכלים החד פעמיים ישנו רוב של חברי המועצה שתמך בהקצאת הקרקע המחלוקת היא על מיקום ומי יקבל את ההחלטה ובאיזה תנאים. הסדק בין חברי האופוזיציה בא לידי ביטוי באופן מוחשי בנושא זה.

מצדו האחד של המתרס סיעת מרצ מצידו השני של המתרס עו"ד אלי אלוש ורחמים שלום שניהם הצהירו בישיבה כי הם תומכים בהקצאת הקרקע אבל דורשים לבדוק את הליך קבלת ההחלטות כתנאי לתמיכה. באמצע נמצא ניר קריסטל שתומך בבית הספר אך לא במיקום שנבחר.

חברי הנהגת חורב שנכחו בישיבה אמרו כי המיקום שנבחר טוב להם והם אינן מעוניינים בשטח אחר, כמו כן הפתרונות החלופיים שהוצעו אינם תואמים לכמות התלמידים של בית הספר. ניסיונות ההשפעה על עו"ד אלי אלוש לשנות את החלטתו לא צלחו וכשההצעה נפלה פרצה מהומה שכללה האשמות קשות מצד חבר מועצה לורן עיאש וחברי הנהגת חורב כלפי חברי האופוזיציה.

הדרמה נמשכה כשישיבת המועצה יצאה להפסקה בה המשיכה ההתדינות בין חברי אופוזיציה קואליציה ותושבים.

המשך הערב בו שוב לא עלתה להצבעה הצעת התקציב  היה עדות לכך שכולם מחפשים את הסולם שאפשר לרדת בו מהעץ.

 

 

צופה מהיציע עודד מנשה מחפשים את הסולם לרדת מהעץ

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן