חדשות רעננה

האם מתחדש הקרב על השבת ברעננה

תערוכת המכוניות העתיקות בפארק רעננה בשבת האחרונה העלתה שוב את הדיון על פעילות בשבת ברעננה
אלי אלוש " לא ייתכן שלא יתאפשר לציבור שמשתייך למגזר הדתי להשתתף באירוע עירוני, רק בשל אמונתו"
עיריית רעננה " עיריית רעננה פועלת בכל המאמצים והמישורים לשמר את מרקמה הקהילתי המיוחד בו חיים בכפיפה אחת דתיים  וחילונים בסובלנות ומתוך כבוד הדדי"
רונית ויטראוב " אני קושרת בין הניסיון לצאת נגד הפעילות הזעומה שעוד נותרה בסופ״ש לציבור החילוני ברעננה לכרסום שחל בשלוש השנים האחרונות בעקרון חייה ותן לחיות."
שבת ברעננה לא רק למגזר הדתי

תערוכת המכוניות העתיקות בשבת האחרונה בפארק רעננה הציתה שוב את אש השבת, הסטטוס קוו העירוני בו אין פעילות מסחרית או עירונית  במרכז העיר רק בשולי העיר עומדת שוב למבחן כאשר חבר המועצה עו"ד אלי אלוש שיגר מכתב לראש העיר וחברי המועצה בנוגע לאירוע תערוכת המכוניות העתיקות שהתקיים בשבת בפארק רעננה.

במכתבו כתב אלוש "בהמשך לפניות רבות של תושבים רבים הן מהציבור הדתי, והן מהציבור המסורתי ברעננה, אשר מחו על הדרתם מאירוע עירוני ומחילול השבת, הרני להביע מחאתי הנמרצת על חילולי השבת שאתה מעודד במסגרת פעילות רישמית של עיריית רעננה, כפי שהתרחש בשבת האחרונה בפארק רעננה, בארוע של תצוגת רכבי אספנות, תוך פגיעה חמורה ברגשות הציבור הדתי ובסטטוס קוו ובעקרון השיוויון."

חשוב לציין כי ברעננה מתקיימות בשבת פעילויות עירוניות רבות במתקנים עירוניים קריית הספורט, פארק רעננה, שבת תרבות ביד לבנים, הצגות ילדים במשכן האומנויות כל אלו מתקיימות בהסכמה ובידיעה של כל הציבור המקומי על כל גווניו, ברעננה מתקיימת גם פעילות מסחרית, פארק מול פתוח בשבת כולל בתי הקולנוע, המרכז המסחרי סמוך לפארק רעננה פועל בשבת באופן מלא כך שנשאלת השאלה אם הפניה היא חלק מהמאבק הפוליטי שמתחולל בתקופה האחרונה או דאגה אמיתית לציבור הדתי בעיר.

מעיריית רעננה נמסר " עיריית רעננה פועלת בכל המאמצים והמישורים לשמר את מרקמה הקהילתי המיוחד בו חיים בכפיפה אחת דתיים וחילונים בסובלנות ומתוך כבוד הדדי. אנו מקיימים בעיר פעילויות ייעודיות למגוון קהלי היעד; דתיים וחילונים, לרבות אירועים שמטבעם מתקיימים בשבת, כדוגמת פעילות מועדון רכבי האספנות. אנו תמיד עושים כל מאמץ להנגיש את כלל הפעילויות ובודקים אפשרות לקיים פעילות חוזרת של המועדון גם בחול המועד פסח עבור קהל היעד הדתי. אנו נמשיך להוות מודל ארצי לסובלנות ולכבוד הדדי, וצר לנו על הבחירה להפוך נושא שהינו גאוות העיר למקור להתנגחות פוליטית על חשבון הציבור."

יו"ר האופוזיציה וסיעת מרצ רונית ויטראוב מסרה "פעילות בערבי שישי ובשבת קיימת בפארק רעננה כמעט מיום הקמתו. בקדנציה הקודמת הייתה פעילות משמעותית בסופ״ש עם מגמת התרחבות גם במרכז העיר. בישיבת מועצה דרשה סיעת מרצ רעננה חופשית שפעילות הפנאי בסופ״ש תתרחב ויהיו בתי קפה פתוחים גם במתחם השוק החדש. ביני לבין חבר המועצה עו״ד אלי אלוש פעורה תהום אידיאולוגית באשר לדמותה של השבת החופשית ברעננה, העובדה שאנו חלק מיוזמה משותפת לתקן את ניהול העיר ברעננה לא תשנה את השקפותינו, השוני הזה היה קיים גם כשהיינו יחד בקואליציה שהוביל זאביק בילסקי שהשכיל ברוב המקרים ליצור איזונים. אני קושרת בין הניסיון לצאת נגד הפעילות הזעומה שעוד נותרה בסופ״ש לציבור החילוני ברעננה לכרסום שחל בשלוש השנים האחרונות בעקרון חייה ותן לחיות. ראש העירייה חיים ברוידא יכול לתקן למשל אם יחזור בו מההתנגדותו ליוזמת מרצ לתחבורת פנאי בשבת ובתור התחלה להחזיר את ההסעות לנוער בסופ״ש."

רונית ויטראוב: אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית
אלי אלוש
עו"ד אלי אלוש - מעתה ההצבעות יהיו רק לגופו של עניין

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן