חדשות רעננה

מי אמר שאין חיים באחוזה? הערב ישיבת תקציב

מועצת העיר רעננה תתכנס הערב לדון בתקציב העירייה לשנת 2023, התקציב הכולל השוטף מוערך בכ-923 מיליון ₪ התחזית: ישיבה סוערת ללא אישור תקציב, הבחירות כבר כאן

מי ישב מסביב לשולחן אחרי הבחירות?

ישיבת התקציב האחרונה של מועצה העיר רעננה תתקיים הערב בבית יד לבנים, התקציב הכולל השוטף מוערך בכ-923 מיליון ₪, אליו מתווסף תב"ר – בהיקף מוערך של כ- 170 ₪ לשנה הקרובה. אולם סיכויי אישור התקציב קלושים עקב הרוב של האופוזיציה במועצת העיר.

תקציב החינוך לשנת 2023 מוערך בכ- 346 מיליון שקלים. סכום זה כולל בין היתר ייסוד בית ספר חדש, בית הספר עמיחי, שייחנך בספטמבר 2023, וכן קידום ארבעה בתי ספר חדשים בתכנון מתקדם ואשכול גני ילדים חדש.

היקף התקציב השנתי בתחום ההנדסה מוערך בכ 73 מיליון. התקציב כולל פיתוח שטחי ציבור פתוחים בפארק בורלא המתוכנן לקום בעיר, וטיפוח הריאות הירוקות בו, הקמת טיילת שכונת רסקו, המשך עבודות שדרוג רחוב אחוזה, תכנית לשדרוג המרכזים הקהילתיים בשכונת רסקו ובקריית שרת, הקמת מערך נוער חדש בשכונת נווה זמר, תכנון וקידום מדרחוב חדש באזור התעשייה בעיר, הסדרת מבני תנועות הנוער בעיר לרבות בניית סניף חדש למחנות העולים בצפון, הפעלת מנהלת חדשה לדיור בר השגה.

בתחום חזות העיר והטיפוח הסביבתי, המוערכת בכ- 78 מיליון ₪ וכ-22 מיליון ש"ח. בין היתר צפויה פעילות אגף חזות העיר לכלול שדרוג הגינון הכולל בעיר בהיקף מוערך של מעל 10 מיליון ₪.

ראש העיר רעננה חיים ברוידא: "תקציב 2023 נבנה מתוך תפיסה ניהולית אחראית ומחושבת, המציבה את קידום העיר ושביעות רצון התושבים בראש סדר העדיפויות העירוני, תוך התחשבות בכלל הצרכים ובראייה מערכתית. אני מודה למנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, לגזבר העירייה יוסי מזרחי, לחבריי בהנהלת העיר, ולמנהלי האגפים על שיתוף הפעולה ועל תרומתם לבנייתו של תקציב אחראי ומחושב, המאפשר קידום היעדים העירוניים. כן שלוחה הערכתי על פועלם מתוך סנכרון ושיתוף פעולה הדדי תחת מטרת העל של המשך מינוף העשייה העירונית לרעננה כעיר מובילה בישראל".

חיים ברוידא
חיים ברוידא מתמודד לכהונה נוספת

הסיפור המרכזי הערב  לא יהיה התקציב אלא הפוליטיקה, הסיפור הפוליטי מתנהל בכמה זירות פומביות ומתחת לפני השטח העימות בין ראש העיר חיים ברוידא לניר קריסטל  וסיעת מרצ עלה השבוע מדרגה.

ברוידא ניר קריסטל

ראש העיר פנה למשרד הפנים בדרישה לחיוב אישי של ניר קריסטל על פרשת שביל האופניים בפארק רעננה , ניר קריסטל פנה למשרד הפנים בדרישה לפקח על התנהלות ראש העיר.

חיים ברוידא שלח מכתב התראה לפני תביעה לניר קריסטל בטענה כי ניר קריסטל בפעולותיו מוציא את דיבתו של ראש העיר מתוך מכתב ההתראה: "בחרת להפיץ את מכתבך לעיתונות במטרה להמשיך ולהשחיר את שמו ופניו של מרשי ותוך המשך הצגת מציאות מדומה ומומצאת על ידך" "הנך נדרש להפסיק לאלתר הוצאת דיבה ופרסום לשון הרע נגד מרשי. הנך נדרש להסיר כל פרסום שפורסם על ידך מרשי דורש את התנצלותך המידית והפומבית באותם הפורומים, האתרים והעיתונים בהם פרסמת את דברי הכזב כאמור ו/או בכל מקום אחר שיהיה מקובל על דעת מרשי. במידה שלא תפורסם התנצלות מידית כאמור, ישקול מרשי להגיש נגדך תביעה בגין הוצאת דיבה, פרסום לשון הרע וכן בגין פגיעה בשמו הטוב" 

ניר קריסטל מסר לרעננה ניוז בתגובה כי הנושא מטופל המישור המשפטי.

ברוידא מול מר"צ

מכתב נוסף מטעמו של ראש העיר יצא ליו"ר מרצ זהבה גלאון, בטענה שסיעת מרץ משתפת פעולה עם רחמים שלום בניגוד לערכי המפלגה  "מעשיהם של חברי סיעת מרצ במועצת העיר רעננה פוגעים במנהל התקין מעת שהם משתפים פעולה באופן אקטיבי עם מי שסרח, מעל ושלח ידו לקופה הציבורית ואף חמור מכך, פוגעים בעקרונות השוויון בעת שהם מאפשרים הדחת חברות מועצה לצורך מינויו של חבר המועצה שסרח במקומן לועדות המועצה השונות.

בתגובה השיבה לו זהבה גלאון " קראתי בעיון רב את הטענות שלך, שנציגי מרצ בעיריית רעננה פועלים בניגוד לעקרונות מרצ ולמצע המפלגה, ואני מבקשת לדחות אותם על הסף. חברי סיעת מרצ ברעננה, בראשות יו"ר הסיעה, הגב' רונית וינטראוב מוכרים לי משנים רבות של פעילות, שהמאפיין המרכזי שלהם, הוא מחויבות לשמירה על מנהל תקין וטוהר מידות שאתה מנסה להטיל בו דופי. חברי מרצ בעיר ימשיכו לפעול על פי העקרונות שמנחים אותם לאורך כל הדרך."

ועד העובדים נגד ניר קריסטל וההתנצלות

אחד משיאי השבוע,  היה מכתב שהפיץ יו"ר  ועד עובדי עיריית רעננה דוד יפרח לעובדי העירייה  בטענה שבכוונתו של ניר קריסטל לקצץ בשעות הנוספות של עובדי העירייה.  בתגובה הגיש ניר קריסטל תלונה למשטרה בבקשה לחקור מי עומד מאחורי המכתב, . והאם הוא מזוייף, פחות מיממה אחרי הוציא יו"ר ועד העובדים מכתב התנצלות בטענה כי הוטעה ומעולם לא הייתה בכוונתו של קריסטל לפגוע בשכרם של העובדים. מדוע שלח יו"ר ועד העובדים יפרח  את המכתב הראשון אם לא בדק את העובדות? ומה היתה כוונתו בשליחת המכתב?

הקלפיות יפתחו עוד 10 חודשים, מערכת הבחירות כבר כאן.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן