חדשות רעננה

שרת האנרגיה קארין אלהרר התארחה ברעננה

שרת האנרגיה קארין אלהרר ביקרה הבוקר (רביעי, 13.7.22) ברעננה, למפגש עם ראש העיר חיים ברוידא והנהלת העירייה. השרה, מלווה בצוותים מקצועיים, התארחה בלשכת ראש העיר וקיבלה סקירה נרחבת על התוכניות והמיזמים שמקיימת עיריית רעננה בתחום האנרגיה הירוקה.

קרדיט צילום דוברות עיריית רעננה.

במסגרת הסקירה הוצג בפני השרה פרויקט של העירייה במסגרתו מורחבת התקנת המערכות הפוטוולטאיות על גגות מבני הציבור בעיר שמקיימת העירייה, המאפשרות ייצור חשמל עצמי באמצעות אנרגיית השמש ומובילות להפחתת זיהום האויר ופליטת הגזים, הנלווים לתהליך הפקת החשמל ה"מסורתי", ומהוות המשך מגמת ההתייעלות האנרגטית העירונית. המהלך, המבוצע בעיר בהובלת אגף ההנדסה, מהווה המשך לפעימה הראשונה של התקנת המערכות לפני כעשור, והרחבה ניכרת של הטמעת המערכות בעיר.

הביקור נחתם בהשתתפות השרה וראש העיר בחנוכת מתקן פוטו-וולטאי חדש להפקת אנרגיה ירוקה שהותקן על גג אשכול אשכול גנים בעיר. התקנת המערכות ברחבי העיר, כולל על גגות מוסדות חינוך כולל היבט חינוכי, במסגרתו מוצב צג דיגיטלי בכל מוסדות החינוך בהם הותקנה המערכת, שמאפשר לתלמידים ללמוד על הטכנולוגיה הירוקה ולהוות תרומה מעשית להיות העיר ירוקה ומקיימת.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר אמרה כי "ניכר שתחום האנרגיה בעיר מטופל לעילא ועילא, והלוואי ורשויות נוספות ילמדו מרעננה, כל הכבוד לראש העיר ולצוותים המקצועיים על פועלכם בתחום". עוד הוסיף יועץ השרה וציין כי "רעננה היא אחת הערים המצטיינות בהגשת וקבלת קולות קוראים של משרד האנרגיה".

ראש העיר חיים ברוידא אמר כי: "ברעננה אנו רואים חשיבות גדולה לשימוש באנרגיה ירוקה. לצד היתרונות הסביבתיים של שימוש בטכנולוגיה ירוקה ובמקור אנרגיה לא מתכלה, וחיסכון במשאב הקרקע, נושא המהלך יתרונות כלכליים, בהקצאת החיסכון הכספי שיניבו המערכות להשקעה חוזרת בתושבי העיר".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן