חדשות רעננה

עשר שעות ואין הכרעה

ישיבת מועצת העיר רעננה שהחלה אתמול הסתיימה הבוקר ללא הכרעה לאחר דיון מרתוני של יותר מעשר שעות. ההצבעה על תקציב 2022 נדחתה, אושרו תב"רים בהיקף של כ 170 מליון ש"ח, היטל השמירה בוטל גזבר העירייה יוסי מזרחי " אין דרך אחרת לממן את מערך האבטחה העירוני ברמת השרות הנוכחית"

ראש העיר חיים ברוידא ושרת הפנים איילת שקד ההכרעה על אישור התקציב נדחתה
ראש העיר חיים ברוידא ושרת הפנים איילת שקד, ההצבעה על אישור התקציב נדחתה

ישיבת מועצת העיר רעננה לסיום שנת 2021 ואישור תקציב 2022 הייתה מהארוכות והמורכבות שידעה רעננה. במשך יותר מעשר שעות עד השעה 4 לפנות בוקר דנו חברי המועצה בשורה של נושאים אשר חלקם בימים כתיקונם לא היו עולים על סדר היום, אבל אתמול בערב כל מילה כמעט הפכה להתנצחות ועימות בין חברי האופוזיציה והקואליציה. 

הישיבה נפתחה בסקירה של ראש העיר על מצב הקורונה ברעננה, וסקירת אירועי החודש האחרון, בלטה בהעדרה חברת המועצה אנה פוזמנטיר אשר יושבת על הגדר ולא מוגדרת כקואליציה או אופוזיציה.

ההישג הראשון של האופוזיציה ספח של ישיבת ההדחות הקודמת היה ביטול סמכויותיו של חבר המועצה לורן עיאש במנהל הקהילה. כמו בכל נושא לווה גם דיון זה בקריאות ביניים והתנצחויות בין חבר המועצה עו"ד אלי אלוש לחבר המועצה לורן עיאש שנמשכו גם בדיון על מענק שדרוג חזיתות לבתי עסק בעיר שבוטל.

הדיון המשמעותי העיקרי היה על הארכת תוקף אגרת השמירה, אגרת השמירה, היא חוק עזר עירוני ותקציבה אינו נכלל בתקציב העירוני. האגרה מממנת את שרותי האבטחה, הסיירת העירונית והשיטור העירוני. האגרה החלה להגבות בתחילת שנות ה2000 ומאז מאושרת כל שנה ומאפשרת לעיריית רעננה להרחיב את שרותי הבטחות המוענקים לתושבי העיר. 

במהלך הדיון טען גזבר העירייה יוסי מזרחי כי במידה ולא תאושר כאגרה לא יהיה מקור מימון בתקציב העירייה והשרותים עלולים להיפגע,  ראש העיר חיים ברוידא "אי אישור הארכת חוק העזר יגרום לפיטורים במערך הביטחון העירוני וזה יהיה על אחריות חברי האופוזיציה" יו"ר ועדת הכספים גלי שחר אמרה כי חברי האופוזיציה לא הציגו חלופה למימון מערך האבטחה העירוני. חבר המועצה ארז ברט הציע כי מימון האבטחה תבוא מהעלאת שיעור הארנונה. בהצבעה הוחלט לא להאריך את תוקף חוק העזרמה שהשפיע בהמשך על דחיית ההצבעה על תקציב 2022.

הצבעה לאישור מענק לשדרוג חזיתות, שמשיות, שולחנות וכסאות בבתי עסק ברעננה עוררה גם היא דיון סוער ולא אושרה ברוב של 10 חברי אופוזיציה מול 8 חברי קואליציה ראש העיר, חיים ברוידא "יצר הנקם שלכם גדול, גורם נזק לעיר ופוגע בתושבים".
חבר המועצה אלי אלוש ענה לו  "כך צפויות להיראות השנתיים הקרובות" בקבל נכח בעל 2 מסעדות באחוזה שטען כי זו פגיעה ישירה בקידום העסקים בעיר.

במהלך הערב התעורר דיון סוער מחוץ לסדר היום על גרעונות העבר, גזבר העירייה פרט בפני חברי המועצה את הגרעון שנרשם בשנת 2018 אשר חלקו גרעון רישומי וחלקו גרעון תזרימי, גזבר עירייה טען כי עיריית רעננה היתה על סף אי יכולת לעמוד בתשלומים השוטפים כולל תשלום שכר אם לא היו נלקחות הלוואות לכיסוי הגרעון.

ההכרעה על אישור התקציב נדחתה אושרו התב"רים

לאחר הפסקה נוספת בה התכנסו הצדדים להתיעצויות שחרור מתחים התערבבות ורכילות בינם לבין הקהל שצפה בישיבה התכנסה שוב מועצה העיר לדיון על אישור תכנית הבניה בקמפוס כפר בתיה,  מליאת מועצת העיר אישרה להשאיר על כנה החלטת הועדה המקומית בנושא תוכנית בינוי הקמפוס החינוכי החדש בכפר בתיה בתמיכת קול אחד מהאופוזיציה עיקרי התוכנית הוצגו במליאת המועצה והיא כוללת בין היתר איחוד 2 בתי הספר במקום והעברת בית הספר הדמוקרטי, אולם ספורט ומרכז חוגים.
התוכנית הוצגה על ידי מהנדס העיר, חיים מלמן, ואדריכלית העיר מיכל קלי -גוטמכר.
בתמיכה של חבר האופוזיציה ארז ברט ובזכות קול כפול המוענק לראש העיר אושרה התכנית.

לאחר דיון ארוך עקבות אי אישור הארכת תוקף חוק עזר לרעננה שמירה אבטחה וסדר ציבורי, הוחלט לדחות את ההצבעה על תקציב 2022  לישיבת המועצה הבאה.  התקציב הבלתי רגיל- תב"ר, עבר  מתוך 51 הצעות תב"ר עברו כ48 הצעות ברוב קולות. התב"ר מוערך בכ-170 מליון ש"ח שאושרו.

עד לאישור תקציב קבוע תתנהל עיריית רעננה בתקציב של 1\12 מתקציב 2021

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. לידור אירית הגב

    ראש העיר מר ברוידא עושה רק טוב לעירנו, אין דבר שהוא לא מקדם, כל נושא מטופל, רק לאופוזיציה שלא נותר להם מה לומר, מנסים לקלקל ולפגוע בתושבי העיר.
    לא יעזור להם, ברוידא מעולה ובטוחה שיבחר ברוב גדול בפעם הבאה.
    דרך אגב לא בחרתי בו, אך הוע מעולה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן