חדשות רעננה

אולי ט"ו בשבט מוריד את כולם מהעצים?

אחרי חודשים של עימותים פומביים ומתחת לפני השטח, שטף של מידע ודיסאינפורמציה בתקשורת וברשתות החברתיות נערכה השבוע פגישה בין ראש העיר יו"ר ועדת הכספים מנכ"ל וגזבר עיריית רעננה  לחברי האופוזיציה העירונית במטרה למצוא פתרון לאישור התקציב העירוני.

ט"ו בשבט, זמן טוב לרדת מעץ המשבר

הרוחות הסוערות בפוליטיקה המקומית ברעננה נרגעו השבוע. במקום ישיבת מועצה סוערת נערכה פגישה במטרה למצוא פתרון למשבר אישור התקציב ואגרת השמירה, אולי ט"ו בשבט המתקרב גרם לכולם לרדת מהעץ.

תקציב עירוני שונה מתקציב מדינה, האידאולוגיה פחות משנה. יותר משנה ההסכמה על יעדים. מה לתעדף? חינוך על בטחון? תרבות על איכות סביבה? התשובה היא רוצים הכל. גם חינוך איכותי וגם בטחון, גם תרבות וגם איכות סביבה. המחלוקת היא לא מהותית אלא טכנית איך ליישר את העוגה כך שכולם יהנו ממנה. 

אם מנקים את הרעשים, נראה שכולם מסכימים על העקרונות. כולם רוצים סיירת בטחון ברעננה אין חבר מועצה שמעוניין לבטל אותה או להיות זה שירשם על שמו שביטל אותה. השאלה מאיפה יגיע המימון, וזו לא שאלה מהותית אלא שאלה טכנית, האם תושבי רעננה מוכנים לספוג את היטל הביטחון או לא?

כולם רוצים עיר פעילה תרבותית ולטפח גאווה עירונית. חגיגות ה 100 לרעננה הם לא שאלה האם לקיים אותן, אלא מה המקור הכספי לממן אותן, נבחרי הציבור צריכים להיות גאים ברעננה ובמורשת שלה.

כולם רוצים שרעננה תמשיך להיות עיר פלורליסטית. עיר שבה יכולה להתקיים תרבות וחינוך לכל חלקי האוכלוסיה. חילונים ודתיים,  בית ספר חורב והבית ספר הדמוקרטי כולם ילדי רעננה שראויים לחינוך, תרבות בשבת ותרבות דתית אין מה שימנע מהכל להתקיים במקביל.

כולם רוצים עיר יפה ירוקה ונקיה, אף אחד לא רוצה שעל שמו ירשם שהוא גרם לכך שהעיר לא תהיה מטופחת. כאן נכנסת לראשונה מחלוקת אידאולוגית או מחלוקת פוליטית האם לנטוע בשנת שמיטה או להמתין? אבל את הירוק והטבעי כולם רוצים.

כולם רוצים תחבורה איכותית, שבילי אופניים תחבורה ציבורית ראויה ונקיה, השאלה היא לא הנחיצות אלא מי גוזר את הסרט ולוקח את הקרדיט.

פיתוח איזורי תעסוקה טיפוח עסקים מקומיים הם הבטחון הכלכלי העתידי של רעננה, אין מי שרוצה למנוע את הפיתוח העירוני. כולם מבינים שמציאת פתרונות דיור ראויים גם לדורות הבאים היא נושא קריטי במיוחד לנוכח מצוקת הדיור ומחירי הנדל"ן המאמירים.

אם תציצו בהצהרות של לפני הבחירות תראו שכל הדברים האלו מופיעים בהבטחות של כל המתמודדים, יש מי שי שהבטיח לטפל בנושא אחד ויש מי שיבטיח לטפל בכל הנושאים. יש מי שידאג רק למגזר אותו הוא מייצג ויש מי שידאג לכל תושבי העיר. אין פערים של הסכמה יש רק פערים של הנהגה.

אז עד שתבחר הנהגה חדשה לעיר בעוד פחות משנתיים, חובתם של נבחרי הציבור מכל הסיעות, למצוא את הדרך שרעננה לא תפגע. זאת מבלי לפגוע בחובתם וזכותם של חברי האופוזיציה להביע ביקורת על אופן הניהול העירוני. 

טוב עשו חברי האופוזיציה שנענו להזמנתו של ראש העיר והגיעו לפגישה עם רצון אמיתי לשים את טובת תושבי רעננה לפני הכל.

בסיום הישיבה העלתה יו"ר האופוזיציה רונית וינטראוב פוסט בו כתבה "ברוח החיובית ששררה לאורך הדיון , נוצר שיח חשוב על סדרי עדיפויות והתאמות שנדרשות בתקציב ואנו מקווים שההצעות אותן העלינו לאחר עבודה מעמיקה אל מול הנתונים, ייבחנו ברוח עניינית ומתוך הבנה שכולנו אוהבים את רעננה ומבקשים לשרת את טובת התושבים."

בימים אלו, שאנחנו כולנו מתמודדים עם גל נוסף של אי ודאות וחשש בריאותי, כלכלי, וחברתי, טוב שהתעשתו נבחרי הציבור והתכנסו לטובת המטרה אליה נבחרו, טובת רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן